החלטות מיסוי בין יורשים

1. החלטת מיסוי 47/07

מדובר ביורשים, בהתאם להסכם חלוקת נכסי עיזבון משנת 2000 אשר קיבל תוקף של פסק דין, סוכם בין היורשים:

קבוצה ראשונה של נכסים – בקבוצה זו יוחדו נכסים בין חלק מהיורשים.

קבוצה שנייה של נכסים – קבוצת נכסים זו תישאר בבעלות משותפת.

קבוצה שלישית של נכסים – קבוצה זו תימכר על ידי היורשים, מתמורת המכירה יהיו זכאים יתר היורשים לקבל לטובתם את ההפרש, לפני חלוקת התמורה כאמור בין היורשים. חלק זה של ההסכם לא ביצעו הצדדים עד למועד הבקשה, ולמעשה טרם ביצעו בהם חלוקה ראשונה כפי שביקשו לעשות.

ההסכם האמור דווח בשעתו לרשויות המס ואושר כחלוקה ראשונה לפי סעיף 5(ג)(4) לחוק מיסוי מקרקעין.

נכסי הקבוצה השלישית כוללים: משרד באזור השרון, חנות ומחסנים בתל אביב.

הכנסות השכירות מהמשרד ומהנכסים בתל אביב דווחו על ידי היורשים לפי חלקם בירושה בדו"ח השנתי למס הכנסה. לאחרונה, היו מעוניינים היורשים לבצע את החלוקה ביניהם בקבוצת הנכסים השלישית על דרך של חלוקה בעין שווה בשווה, ולא על דרך מכירה וחלוקת התמורה ביניהם, כפי שתכננו לעשות בתחילה. לצורך כך, התקשרו היורשים ביניהם בהסכם בחודש 12.2006 לפיו הגברת מ' תעביר ליתר היורשים את מלוא זכויותיה במשרד ויתר היורשים יעבירו למ' את מלוא זכויותיהם בנכסים בתל אביב.

הואיל ועל פי הסכם החלוקה קיים הפרש לטובת מ' אשר צריך היה לאזנו ממכירת נכסי הקבוצה השלישית, מבקשים הצדדים לאזנו מהתמורה שנתקבלה ממכירת נכס מהקבוצה השנייה בחודש 11.2005, ואשר טרם חולקה והמופקדת בנאמנות אצל מנהל העיזבון.

הבקשה: על החלוקה המתוקנת יחולו הוראות סעיף 5(ג)(4) לחוק.

החלטת המיסוי: על החלוקה המתוקנת יחולו הוראות סעיף 5(ג)(4) לחוק. נקבע כי החלטת המיסוי הינה בכפוף לכך שלא ניתנה תמורה בכסף, או בשווה כסף שאינו נכס הנמנה על נכסי העיזבון. במסגרת החלטת המיסוי נקבעו מגבלות ותנאים נוספים.

2. החלטת מיסוי 43/08

החלטה זו דנה בסוגיית חלוקת נכסי העיזבון בין היורשים. על פי ההחלטה מתאפשר המצב לפיו יקבל יורש א' את הזכויות במקרקעין ואילו יורש ב' יקבל מניות בחברה, וזאת מבלי לראות מי מהם מוכר מי מהנכסים. עסקאות שאין מטרתן התעשרות אלא פירוד שהינו כורח הנסיבות המשפחתי פוטרות ממס.


3. החלטת מיסוי 52/08

נקבע כי הוראות סעיף 5(ג)(4) לחוק מיסוי מקרקעין, המעניקות פטור לחלוקה ראשונה בין יורשים יחולו גם לגבי נכסים שהתקבלו בפירוק איגודי מקרקעין שמניותיהם התקבלו בירושה ועל התמורה של מכירת נכסי העיזבון שטרם חולקה בין היורשים. בנוסף נכלל בעיזבון מזומנים וקופות גמל

© כל הזכויות שמורות לדורית גבאי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג

ניתן לפנות לשאלות ולייעוץ:

יגאל אלון 159, כניסה ב', קומה 4, בית פנינת האיילון, תל אביב 67891 טל: 03-6128358 פקס: 03-7510645

© 2010 דורית גבאי כל הזכויות שמורות

דורית גבאי

יועצת לעסקים, חברות ואנשים פרטיים בתכנוני מס ומציאת פתרונות ומניעת טעויות בשומות מס הכנסה, מיסוי מקרקעין, מע"מ ומיסוי בינלאומי. מכהנת כדירקטורים בחברות ציבוריות ויוצרת מאמרים, ספרים ותוכניות לימודים בתחום המס. המטרה של דורית גבאי היא לתת שרות הנותן פתרון מיידי לבעיה קיימת או מניעת סיכונים וחשיפות לתשלומי מס עתידיים וכל זאת תוך יצירת מערכת יחסים טובה עם רשות המסים. בוגרת רשות המסים – לשעבר עוזרת בכירה לנציב מס הכנסה וסגנית למנהלת מיסוי מקרקעין חיפה. מחברת הספר " כלכלת נדל"ן בישראל" מהדורת 1998, 2005. בעלת "מס-קל" המרכז ללימודי המס – במסגרתו מועברים סמינרים מקצועיים קצרים וארוכים בתחום המס במתכונת מיוחדת.