מוכר דירת מגורים? היסודות שיבטיחו את הפטור ממס שבח

מכירה ורכישה של דירת מגורים הוא חלק עיקרי בענף הנדל"ן בישראל.

הדירה מהווה בישראל את הנכס ההוני החשוב לכל משפחה והשאיפה של כל זוג צעיר, כל משפחה להיות מסוגלת להחזיק בבעלותה דירה אשר תשמש אותה למחייתה, ותהווה עוגן כלכלי – בטחון שיש איפה להיות, וכן קרש קפיצה לדירה הבאה – להתקדמות לדירת מגורים גדולה, בשכונה משופרת וכיוצא בזה.

הסקירה במגזין נוגעת לצד המיסוי של עניין הרכישה והמכירה של דירת מגורים בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין – שהוא החוק אשר מגדיר את המשתנים, את הכללים לתשלום מס שבח ומס רכישה ואת הזכויות ליהנות מהקלות ופטורים ממס – אם עומדים בהם ומבקשים ליהנות מהם.

אנו נסקור את עיקרי הדברים – לא כולם. מי שמוכר את דירת המגורים שלו – דירה שהוא בעלים שלה באופן מלא או חלק מדירת מגורים אשר בבעלותו הן משותפות עם אחר והן כיורש חייב להכיר את העיקרים של חוקי המס הנוגעים בדירת מגורים.

הידע הרלוונטי והשלם אשר אדם צובר בנוגע לנושא מסוים מאפשרים לו לנהל את חייו ולקבל החלטה בדרך מוצלחת עם פחות שגיאות והרבה הנאה.

השאיפה שלי היא לתת לך ולקרובים אליך ידע רב אשר צברתי ולשתף אותך בנתוני היסוד על מנת שתוכל לקדם את עצמך בפעולות אשר תעשה בנוגע לדירות מגורים בדרך הבטוחה והמוצלחת ביותר.

חלק מרכזי בניסיון המקצועי ובידע שצברתי היה כסגנית למנהל מס שבח חיפה. מספר הטעויות שנעשו בנוגע לדירת מגורים והנזקים שנגרמו למשפחות רבות תמיד הפתיע אותי.

לפיכך, כדי להימנע מטעויות אני מרכזת את התשתית לכל עסקה של רכישה ומכירה של דירת מגורים:

כל אדם אשר מוכר או רוכש דירת מגורים בישראל חייב להיעזר בעורך דין שמומחיותו הינה חוזים ובמיוחד חוזי מקרקעין. חשוב לדעת שלא כל עורך דין יודע – במובן הרחב של המילה, מכיר באופן מלא את חוק מיסוי מקרקעין. העובדה שהוא עורך דין ויודע לערוך חוזה ולנהל עבורך את החוזה וכדומה אינה קובעת באופן גורף שהוא יכול לעזור לך בנושא המיסוי. להיעזר בעורך דין לנושא שהוא מבין בו וליהנות ממעלותיו האישיות הן דבר אחד, ולהיעזר באדם שהוא – עורך דין, רואה חשבון, יועץ מס, שמאי מקרקעין – שמומחיותם הינה מקרקעין ומיסוי מקרקעין, זה דבר נוסף.

אז לא להתבלבל, לעשות את הבדיקות, להחליט מי עושה מה – ואז לצאת לדרך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ניתן לפנות לשאלות ולייעוץ:

יגאל אלון 159, כניסה ב', קומה 4, בית פנינת האיילון, תל אביב 67891 טל: 03-6128358 פקס: 03-7510645

© 2010 דורית גבאי כל הזכויות שמורות

דורית גבאי

יועצת לעסקים, חברות ואנשים פרטיים בתכנוני מס ומציאת פתרונות ומניעת טעויות בשומות מס הכנסה, מיסוי מקרקעין, מע"מ ומיסוי בינלאומי. מכהנת כדירקטורים בחברות ציבוריות ויוצרת מאמרים, ספרים ותוכניות לימודים בתחום המס. המטרה של דורית גבאי היא לתת שרות הנותן פתרון מיידי לבעיה קיימת או מניעת סיכונים וחשיפות לתשלומי מס עתידיים וכל זאת תוך יצירת מערכת יחסים טובה עם רשות המסים. בוגרת רשות המסים – לשעבר עוזרת בכירה לנציב מס הכנסה וסגנית למנהלת מיסוי מקרקעין חיפה. מחברת הספר " כלכלת נדל"ן בישראל" מהדורת 1998, 2005. בעלת "מס-קל" המרכז ללימודי המס – במסגרתו מועברים סמינרים מקצועיים קצרים וארוכים בתחום המס במתכונת מיוחדת.